De-escalerend werken (versie cliënt)

Je herkent het vast: Ineens ontploft er een cliënt in jouw dienst om schijnbaar onduidelijke reden. Dan ben je een hele tijd druk om de rust op de woongroep terug te brengen. Het kan zelfs voorkomen dat een cliënt fysieke agressie laat zien. Dan ben je nog een beetje verder van huis en mag je hopen dat het voor iedereen veilig afloopt.

Deze training is voor iedereen die wil leren welke competenties je kunt inzetten om agressie bij cliënten in een eerder stadium te (her)kennen en alvast interventies te starten om dit soort escalaties te voorkomen. Het maakt je zekerder in je professionele handelen en jouw diensten verlopen 80% rustiger dan voorheen.

Wie deze training heeft gevolgd weet op welke signalen hij/zij kan letten zodat spanningsopbouw eerder gesignaleerd wordt. Daardoor kan er alvast een interventie met de cliënt worden gestart waardoor escalatie van de situatie uitblijft. Het blijft daardoor rustiger op de woongroep en zelf werk je meer ontspannen, wat de sfeer weer ten goede komt.

Het aantal meldingen in het cliëntendossier neemt af waardoor de zorgorganisatie ook profiteert van deze professionalisering van het personeel.

Zorg en welzijn
turned_in_not Certificaat

Deze cursus wordt aangeboden door een externe organsatie. Om deel te nemen aan deze cursus kunt u deze aanschaffen op de website via onderstaande knop: