access_time | 90 minuten | |||
check |
Geaccrediteerd door:
|
|||
turned_in_not | Certificaat |
ABCDE-beoordeling en urgentiedenken | e-learning

Triage is het beoordelen van de urgentie van de hulpvraag. Als triagist beoordeel je door wie, op welke plaats en op welk moment deze hulp geleverd moet worden. Het is daarbij belangrijk dat je de juiste vragen weet te stellen om een goed beeld te krijgen van de ernst van de klacht en de situatie van de patiënt.
Wat ga je leren?
In deze e-learning leer je aan de hand van de gespreksroute hoe een telefonisch triagegesprek verloopt en welke vragen in welke situatie het meest passend zijn om te stellen.
De volgende onderwerpen komen aan bod:
- Het verschil tussen urgentiedenken en diagnosedenken
- De gespreksroute van het triagegesprek
- Fase 1 van hoog en laag urgente gesprekken
- Fase 2 en 3 van hoog urgente gesprekken
- Hoe regie houden in het gesprek en wat de juiste vragen hierbij zijn.
Je oefent met het toepassen van de theorie in casussen. Je sluit de e-learning af met een toets van 15 meerkeuzevragen. Hierna volgt eventueel één herkansing.
Voor wie is deze e-learning?
Deze e-learning is speciaal ontwikkeld voor doktersassistenten en triagisten in opleiding op een huisartsenpost.
Duur en accreditatie
- Duur: ongeveer 1 uur
- E-learning is afgerond bij:
- Toets behaald met 70% of hoger
- Geaccrediteerd bij Kabiz
- Na het positief afronden van de e-learning kun je zelf je punten bijschrijven in je register onder nummer: 590384.
Waarom kiezen voor deze e-learning?
- Flexibel – leer op je eigen manier en tempo
- Praktijkgericht – ontwikkeld samen met zorgprofessionals
- Interactieve en aantrekkelijke leermethoden
- 24/7 toegang tot lesmateriaal
- Accreditatiepunten worden automatisch bijgeschreven