Op 1 januari 2016 is de Wet kwaliteit, klachten en geschillen zorg (Wkkgz) ingegaan. De overheid wil met deze wet waarborgen dat zorgvragers kunnen vertrouwen op goede zorg en op een goede, snelle en laagdrempelige afhandeling van klachten en geschillen.
Wat ga je leren?
Na het doorlopen van deze e-learning heb je kennis van je rechten en plichten binnen de wet-en regelgeving van de Wkkgz.
Je komt aan de hand van praktijkvoorbeelden, uitleg, vragen en verdiepende casuïstiek met de verschillende facetten van de Wkkgz in aanraking. De verdiepende casuïstiek helpt om de kennis van de Wkkgz te vertalen naar de huisartsenpraktijksituatie.
De e-learning sluit af met een toets en eventueel een herkansing.
Voor wie is deze e-learning?
Deze e-learning is speciaal ontwikkeld voor zorgverleners die vallen onder de Wkkgz en is aangevuld met extra casuïstiek en verdiepende uitleg voor de huisartsenpraktijk.
Duur en accreditatie
- Duur: ongeveer 2 uur
- E-learning is afgerond bij:
- Toets behaald met 70% of hoger
- Geaccrediteerd bij Kabiz en V&VN