Gezondheidsrecht - Wet kwaliteit, klachten en geschillen zorg - Wkkgz

In deze e-learning komt de cursist aan de hand van praktijkvoorbeelden, leerteksten, vragen en casuïstiek met de verschillende facetten van de Wkkgz in aanraking.

Leerdoel
Na het doorlopen kent de cursist de verschillende facetten van de Wkkgz.

Doelgroep
Zorgverleners.

Inhoud
De cursus start met een Test je kennis. Vervolgens wordt in de theorie het doel van de wet behandeld en op wie de wet van toepassing is. Daarbij wordt gebruikt gemaakt van casuïstiek. Ook de wijzigingen en verschillen met voorgaande wetten passeren de revue.

Toets
De cursus sluit af met een toets en eventueel een herkansing.

Geaccrediteerd bij V&VN.

Wetgeving

schedule 120 Minuten 3 + certificaat

Op 1 januari 2016 is de Wet kwaliteit, klachten en geschillen zorg (Wkkgz) ingegaan. De overheid wil met deze wet waarborgen dat zorgvragers kunnen vertrouwen op goede zorg en op een goede, snelle en laagdrempelige afhandeling van klachten en geschillen.