SBAR | e-learning

SBAR (Situation, Background, Assessment en Recommendation) is één van de communicatiehulpen bij het diagnosticeren en behandelen van zorgvragers.
Het instrument ‘SBAR’ is in 2002 in de Verenigde Staten ontwikkeld met als doel het verbeteren van de communicatie tussen de verschillende hulpverleners.

Wat ga je leren? 

Na afloop van deze e-learning kun je: 

  • De betekenis van de afkorting SBAR benoemen
  • De aanleiding voor het ontwikkelen van de SBAR-methode benoemen
  • Het doel van de SBAR-methode benoemen
  • De vier fasen van de SBAR-methode benoemen

SBAR-fasen:

  • De informatie benoemen die je vooraf nodig hebt voordat je gaat communiceren met een gesprekspartner via de SBAR-methode
  • De drie onderdelen benoemen in het bepalen van de ‘Situation’ fase
  • De drie onderdelen benoemen welke informatie geeft over de ‘Background’ fase
  • De informatie benoemen die kort en bondig geformuleerd moet worden in ‘Assessment’ fase
  • De verwachtingen benoemen die je deelt met de gesprekspartner tijdens de ‘Recommendation’fase

De e-learning bevat een inleiding, SBAR-fasen en twee casussen. Je sluit af met een toets en hebt één herkansing.     

Voor wie is deze e-learning?  

Deze e-learning is speciaal ontwikkeld voor doktersassistenten, praktijkondersteuners en triagisten.

Duur en accreditatie  

  • Duur: ongeveer 1 uur
  • E-learning is afgerond bij:
    • Toets behaald met 80% of hoger
  • Geaccrediteerd bij Kabiz en V&VN 
Veiligheid
access_time 60 minuten
check Geaccrediteerd door:
Kabiz Accr.nr. 560931 1 punt
V&VN Accr.nr. 560931 1 punt
turned_in_not Certificaat

Deze e-learning is ontwikkeld door SDB in samenwerking met Medrie.

Waarom kiezen voor deze e-learning?

  • Flexibel – leer op je eigen manier en tempo
  • Praktijkgericht – ontwikkeld samen met zorgprofessionals
  • Interactieve en aantrekkelijke leermethoden
  • 24/7 toegang tot lesmateriaal
  • Accreditatiepunten worden automatisch bijgeschreven

Gerelateerde cursussen